Selecteer een pagina

Snel en makkelijk diesel bestellen

door | 12 februari 2016

Met ongeveer 10.000 liter diesel per jaar is melkvee- en pluimveehouder Mark Vaessen uit het Limburgse Heerlen geen grootverbruiker. Toch kiest hij bewust voor dieselinkoop via LTO Ledenvoordeel. Vanwege de korting, maar ook om andere redenen.

Op het bedrijf van Mark Vaessen staan drie trekkers en drie shovels die vooral voor de melkveetak worden gebruikt. Het voeren met de voermengwagen verbruikt dagelijks nogal wat diesel, maar ook voor het veldwerk is veel diesel nodig. ‘We zijn zwaar gemechaniseerd en doen bijna alles zelf’, vertelt de ondernemer. Daar komt bij dat lang niet alle percelen bij huis liggen. Hij geeft aan zich bewust te zijn van het brandstofverbruik maar ziet weinig mogelijkheden om erop te besparen. Wat hij wél kan doen, is zorgen voor een lage inkoopprijs. Dat is een van de redenen dat de ondernemer sinds drie jaar diesel bestelt via LTO Ledenvoordeel bij Wiersma Olie en Techniek BV Door gezamenlijk, grootschalige inkoop heeft LTO Ledenvoordeel een sterke positie bij de inkoop van deze brandstof. Dit voordeel vloeit terug naar de leden.

Afnamekorting

Leden pakken altijd al een voordeel van 2 euro per 100 liter. Daar komt de afnamekorting nog bovenop: bij minder dan 900 liter is de prijs bijvoorbeeld 76,50 euro per 100 liter; bij meer dan 4.000 liter betaalt een ondernemer nog maar 74,30 euro. Ook worden boven de 900 liter geen voorrijkosten gerekend. Voor 12 uur besteld is de volgende dag geleverd.
De scherpe inkoopprijs is voor Vaessen een argument om via LTO Ledenvoordeel diesel te kopen. Hij bestelt altijd 2.501 liter, zodat hij zeker de extra korting meepakt. Maar het is niet de enige reden. ‘Als ik ga rondbellen kan ik vast wel ergens goedkope diesel vinden. Maar dat kost me dan telkens veel tijd.’ Nu is de ondernemer verzekerd van altijd een scherpe prijs.
Bovendien vindt hij de transparantie over de prijs belangrijk. Daar komt het bestelgemak nog bij. ‘Ik heb het nummer in mijn mobiel staan, het is bellen en bestellen.’

Diesel moet goed zijn

Dat de diesel geleverd wordt door een betrouwbare partij vindt Mark Vaessen een prettige gedachte. ‘Wat ik koop moet goed zijn. Ik wil geen trammelant met de machines.’
Dat geldt voor zijn trekkers en shovels, maar zeker voor het noodaggregaat. Daar moet hij immers blindelings op kunnen vertrouwen. ‘Het aggregaat wordt niet vaak gebruikt en dan kan de verplicht bijgemengde biodiesel vervuiling geven.’
De transporteur vult altijd als eerste deze tank en laat weten hoeveel erin is gegaan. Vaessen voegt dan een speciaal middel toe zodat de diesel schoon blijft. ‘Het is bijna altijd dezelfde chauffeur dus dat werkt goed.’

Meer informatie over ledenvoordeel op diesel