Arnout Goeman, Manager LTO Ledenvoordeel

Als kleine jongen ging ik graag naar de boerderij van mijn oma, waar mijn ooms de koeien en kippen hielden. De vraag van mijn oma, wat wil je later worden, werd altijd beantwoord met “boer”. Tijdens mijn opleidingen ontwikkelde ik ook een grote interesse in marketing en bedrijfskunde. Over de kans die ik na mijn afstuderen kreeg, bij LTO werken, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Ik kon als accountmanager (media-adviseur) bij de uitgeverij van LTO, AgriPers: uitgever van o.a. OOGST, aan de slag. Vanuit deze positie kwam ik veel in aanraking met allerlei toeleveranciers in de agrarische sector.

Door de verkoop van de telefonie activiteiten bij zusterbedrijf LTO Commerce (nu LTO Ledenvoordeel), waren alle medewerkers in 2006 overgegaan naar een externe organisatie. Er lag een uitdaging om de ledenvoordeel organisatie opnieuw vorm te geven, en verder uit te bouwen. Een combinatie van inkoop, marketing en bedrijfsvoering met een direct doel om het voor de boeren en tuinders aangesloten bij LTO zo goed mogelijk te regelen. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen. In eerste instantie met een heel klein team, maar door de jaren heen met steeds meer enthousiaste collega’s. Inmiddels zijn we met 9 personen en hebben we een stabiele organisatie gebouwd waarvan meer dan 80% van de leden gebruikmaakt.

Hoe help ik u verder?

Bij LTO Ledenvoordeel ben ik eindverantwoordelijk voor alle activiteiten en de financiële resultaten van de organisatie. Maar ik doe dit samen met mijn collega’s. De organisatie bestaat uit een inkoopafdeling, een marketingcommunicatie afdeling en een advies/klantenservice afdeling. Dit lijkt misschien een hele grote organisatie maar dat valt mee; we zijn in totaal met 9 personen. In deze kleine organisatie zijn de lijnen kort, en hebben alle collega’s een grote invloed op het resultaat. Door daarnaast gebruik te maken van het netwerk van onze partners zijn we echter in staat zeer veel producten en diensten te leveren met aantrekkelijke voordelen zowel in financiële zin als met betrekking tot gemak, kwaliteit en service.