Selecteer een pagina

Klantvriendelijkheid belangrijk bij keuze energieleverancier

door | 5 augustus 2021

MarketResponse monitort elk jaar hoe diverse bedrijven presteren op klantvriendelijkheid, met als hoogtepunt de jaarlijkse bekendmaking van het ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’.

Voor de titel ‘klantvriendelijkste’ kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Geen jury, geen nominaties, geen stemmingen, maar een score op basis van continu onafhankelijk marktonderzoek onder Nederlandse consumenten. Onlangs werd de top 10 van dit jaar bekend gemaakt, Greenchoice maakte niet alleen deel uit van die top 10 maar bleek ook veruit het best beoordeeld binnen de energiesector.

100% boerenstroom uit Nederland
LTO Ledenvoordeel doet al ruim 12 jaar zaken met Greenchoice. Het bedrijf levert 100% duurzame stroom van Nederlandse boeren en stimuleert ondernemers om energie te besparen en zelf energie op te wekken. Dat doet het bedrijf op een sympathieke manier, zo blijkt. Wat het geheim is van dit succes vertelt Marjon van de Burgt, manager Service bij Greenchoice: ‘Vanaf het begin is onze missie om duurzamer en groener te worden. En inmiddels vinden de meeste Nederlanders duurzaamheid belangrijk. Groen voelt gewoon goed. Als je met z’n allen zo’n doel hebt, dan werk je ook bevlogen en met passie. En het leeft bij ons allemaal: directie, management, sales en zeker binnen de serviceafdeling. Daarmee maken we het verschil. En dat voelen mensen bij contacten ook.’

Irene Deij, teamleider Service vult aan: ‘We willen het aan de voorkant zo gemakkelijk mogelijk maken, zodat de klant ons zo weinig mogelijk hoeft te bellen. Dus heldere processen en duidelijke communicatie. Maar alles digitaal, dat gaat niet. Je houdt klanten die menselijk contact prettiger vinden. Daar moet je rekening mee houden bij het inrichten van je klantenservice. En daar draait het tenslotte allemaal om: de klant.’

Betrokkenheid wordt gewaardeerd
In totaal verzamelde MarketResponse 37.702 beoordelingen over 321 bedrijven, verdeeld over negen branches. Om in de top 75 van goede beoordelingen te komen is een minimale score van 7,7 nodig. Greenchoice kreeg bijna een 8. Van den Burgt is ontzettend trots: ‘Vanuit onze duurzame missie willen we ook vooroplopen als het gaat om klanttevredenheid en service. Het speelt door onze hele organisatie en we werken er met z’n allen hard aan. Dat die betrokkenheid door onze klanten ook écht wordt gevoeld en gewaardeerd, is prachtig om te zien.’

Wilt u ook 100% boerenstroom?

Bij Greenchoice kunt u voor stroom en gas kiezen voor een variabel of vast contract voor  een of drie jaar. Op dit moment zijn de variabele tarieven van de meeste energieleveranciers erg gunstig, wat doorgaans niet het geval is. De verwachting is dan ook dat dat niet zo blijft. Sluit daarom nu alvast een langlopend contract af per 1 januari 2022 tegen gunstige tarieven. Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn? Bel dan met de energieadviseurs van LTO Ledenvoordeel op 088-888 67 77. Zij kijken samen met u wat in uw situatie de opties zijn en wat de slimste keuze is.

Meer over Greenchoice