Selecteer een pagina

Chrysantenkwekerij Westeringh Flowers sloot het hele glastuinbouwpakket over naar LTO Verzekeringen

door | 28 februari 2020

John en Linda van de Westeringh hebben hun bedrijf Westeringh Flowers nu vijf jaar verzekerd via LTO Verzekeringen. ‘Het is goedkoper, het klikt prima en het biedt toegevoegde waarde voor ons bedrijf.’

Westeringh Flowers ligt in de Betuwe, net buiten Varik. Op 3,2 hectare teelt het echtpaar chrysanten (Santini) met een buitengewoon kleine bloem: de Madiba, genoemd naar Nelson Mandela. De teelt van de Madiba is intensiever dan van troschrysanten. ‘De productie per vierkante meter is hoger en de teelt kost ook meer werk. Een oppervlakte van 3,2 hectare Madiba’s komt overeen met zo’n 5,5 hectare troschrysanten’, legt John van de Westeringh uit.

Het tuindersechtpaar had alle verzekeringen elders afgesloten. Tot Martijn Faber van LTO Verzekeringen in 2014 contact met hen opnam tijdens een actie voor verzuimverzekeringen voor personeel. Ze lieten zich overtuigen en stapten met die verzekering en de arbodienstverlening over naar LTO Verzekeringen, omdat ze veel waarde hechten aan goed personeel en een goede behandeling van personeel. John: ‘Je kunt nog zo’n goede teler zijn, maar als het personeel niet goed omgaat met de bloemen dan heb je nog geen kwaliteit.’ LTO Verzekeringen beviel zo goed dat John en Linda na een gedegen vergelijking halverwege 2015 besloten om het hele glastuinbouwpakket over te sluiten naar LTO Verzekeringen.

Noodlot sloeg toe
Kort daarna sloeg het noodlot toe. Een zware hagelbui liet honderden ruiten sneuvelen en er was veel schade aan het schermdoek in de kas en aan een groot deel van het gewas. Linda: ‘Het gebeurde in de nacht van zondag op maandag. We belden maandagochtend gelijk en ’s middag was Martijn al hier. Hij ging direct tot actie over. Hij heeft zich gigantisch ingezet.’ ‘Dat heb je dan heel hard nodig’, benadrukt John. ‘Hij stond ons heel goed bij en bemiddelde. Dan blijkt de waarde van een goede adviseur. Dat vergeet je niet zomaar.’ Het duurde tot december voor alles was afgewikkeld en de kas vrij was van glasscherven. Wekenlang raapten ondernemers en personeel met helmen op het gebroken glas. De totale schade was ruim 175.000 euro. ‘Het is tot de laatste cent uitgekeerd’, zegt John tevreden. ‘Het is veel waard dat je kunt vertrouwen op je verzekeringsadviseur en dat hij er is als het moet.’

Iemand die het bedrijf kent
Martijn Faber bezoekt alle klanten minstens één keer per jaar. ‘Het is voor klanten prettig dat ze iemand kunnen bellen die het bedrijf kent. We lopen dan de inhoud van de polissen door en we vinken alles af. Tussenpersonen leggen vaak alle verantwoordelijkheid bij de klant, bijvoorbeeld voor keuringen van installaties. Formeel klopt dat, maar als zo’n keuring niet plaatsvindt is er geen uitkering bij schade.’ John: ‘Wij kunnen zelf niet alles in de gaten houden’. Het echtpaar vindt het heel prettig dat Martijn jaarlijks alles langs loopt. ‘Hij geeft dan ook advies waar je kunt bezuinigen op verzekeringen’, zegt John. ‘Een goede tussenpersoon is heel veel waard.’

In verband met corona momenteel geen huisbezoek
In verband met het coronavirus komen onze adviseurs momenteel niet persoonlijk langs, maar u kunt ze wel bellen of online een gratis verzekeringscheck doen. Ga naar ltoverzekeringen.nl voor meer informatie.

 

Verzekeringen