Bij Greenchoice draait het om de klant

door | 22 mei 2020

LTO-leden die via LTO Ledenvoordeel klant zijn bij Greenchoice ontvangen 100 procent boerenstroom uit Nederland; dus door collega’s opgewekte elektriciteit. Bijvoorbeeld via windmolens of zonnepanelen.

‘Deze boerenstroom maakt dat Greenchoice en LTO Ledenvoordeel goed bij elkaar passen’, zegt Hester Spoor van de klantenservice van Greenchoice. Al sinds 2012 bestaat er een samenwerking tussen LTO Ledenvoordeel en Greenchoice. Dat LTO-leden elektriciteit ontvangen die is opgewekt door collega boeren en tuinders sluit nauw aan op de kernwaarden van Greenchoice.

‘Ons bedrijf ademt duurzaamheid’, stelt Hester. ‘We hebben een voortrekkersrol op dit vlak. Zo maakte Greenchoice bijvoorbeeld de weg vrij voor eenvoudig salderen bij zonnepanelen.’ Onafhankelijke onderzoeken laten steevast zien dat Greenchoice een topper is op het gebied van prijs en klantvriendelijkheid. Aan de gunstige prijs draagt bij dat LTO Ledenvoordeel voor de leden meerdere keren per jaar een vraagbundeling organiseert, en daardoor een extra scherpe prijs kan bedingen. ‘Klanten houden daarbij de vrijheid om de prijs vast te zetten voor een of meerdere jaren of om bijvoorbeeld even te wachten.’

Hester Spoor benadrukt dat transparantie hoog in het vaandel staat bij Greenchoice. We willen open zijn over prijzen en condities omdat we er voor onze klanten zijn. We weten ook dat het er in de energiewereld vaak anders aan toe gaat. Diverse partijen zijn alleen uit op het sluiten van verkoopcontracten, onder meer door het platbellen van mensen. Dat doen wij niet.’ Het uitblinken op gebied van klantvriendelijkheid is niet zo verwonderlijk als je weet dat klantenservice ook tot de kernwaarden van Greenchoice hoort. Speciaal voor LTO-leden werkt de energieleverancier met een team van drie personen. Naast Hester zijn dat accountmanager Mariska van Snippenburg en Michelle Schoenmakers. ‘Door het op deze manier aan te pakken, kunnen we onze klanten in de agrarische sector optimaal van dienst zijn’, vertelt Hester. ‘LTO-leden die ons bellen, krijgen ons rechtstreeks aan de lijn. Dus niet eerst een bandje met diverse keuzemenu’s. We houden van persoonlijk contact, en dat is wat we bieden. We proberen altijd mee te denken met de klant, en het best passende advies te geven.’

De klantenservice van Greenchoice is professioneel georganiseerd. Eén van de uitgangspunten van de helpdeskmedewerkers is dat ze 75 procent van de binnenkomende telefoontjes binnen 40 seconden aannemen. ‘Dus lang wachten is er niet bij’, zegt Hester. Snel reageren geldt ook bij contact per mail. ‘We proberen mails binnen twee dagen te beantwoorden.’ Dat de corona-perikelen de afgelopen maanden voor de nodige belemmeringen zorgden, is door de enthousiaste klantenservice-medewerkers van het energiebedrijf op creatieve wijze opgepakt. ‘We werken volop vanuit huis, en zorgen er voor dat klanten niets merken van de kleine bezetting op kantoor. We realiseren ons ook dat klanten het door de gevolgen van corona soms zakelijk lastig hebben, en tonen daar begrip voor.’

Wilt u zeker zijn van een voordelig vast energietarief? Kies dan voor het LTO collectief bij Greenchoice.

Lees verder
Energie